Saturday, October 31, 2009

Layan Si Anas Tahir

Suke Tengok Iklan Ni..huhu

Iklan ni dicapturedkan dalam drama japan tersedapp yang pernah aku tengok..aku rasa
mesti ada yang telah tengok drama ni "Love Generation".Pewoz ko dah abis ke tengok
citer ni..Best kn citer nii...kalo sape2 nak tengok,aku ada lagi copy citer ni..boleh
la nak kongsi gk..




Friday, October 30, 2009


Free Image Hosting

Monday, October 12, 2009

DEMI KEMAHUAN DAN KEKUATAN

waHaI keHiduPan,

Aku tAU,AKu sELAlu teRsaSAR dArI MeRAWAT lUKA hATi DEnGan BiJAk TAnpA AMAraH.
tAPI sEJENAk,BiLA keMAhuAN DAtANg..sEMuAnyA TerPAdam.
RASIonAl keMBAli beRPAkSI
KEhIDupAn..AKu KEnA kuAT MeNENtANg AruS MU,jiKA TAKde KEmAhuAN pASTi AkU LOngLAi terdESAK deNGAn haLA tujU yAnG TerSAsar DArI LOroNG yANG seBeNAr...
kEmaHUAN...toloNG AKu,baNTU Aku...
KiTA berSAtu unTUk keJAR apa YANg kITa MAhu


AKu akaN KUaTTT,INI seMAnGATTTT!!!!LA illaH ha ILLallaH...

Thursday, October 8, 2009

"what is life about"

Hidup ini satu permainan,maka aturkanlah permainan dengan baik agar kita mencapai erti kemenangan. Hidup juga tak ubah sebuah sketsa di pentas dunia,maka beraksilah dengan sempurna.

Hidup juga tak ubah seperti perjudian,kalah dan menang menjadi resam. Mereka yang bertuah akan mendapat habuannya dan mereka yang kalah pula sebaliknya..
Namun ape yang kita menganggap hidup ini yang pastinya hidup ini satu perjalanan yang sudah pasti ada destinasi yang hendak ditujui. Setiap langkah kita menuntut kita untuk membuat keputusan yang terbaik,kerana setiap langkah itu menentukan kemana arah dan destinasi yang bakal kita tujui.

Dalam perjalanan hidup ini, mungkin ada banyak destinasi yang ingin kita tuju. Namun sementara kita masih hidup di dunia ini, semua destinasi itu hanyalah bersifat sementara kerana destinasi akhir yang kita akan tuju sebenarnya ialah ke arah kehidupan abadi atau kematian abadi.

Perjalanan hidup ini menuntut perjuangan. Bukan permainan yang menuntut persaingan dengan orang lain untuk menentukan siapa yang kalah atau menang. Bukan juga satu lakonan kepura-puraan atau perjudian yang sia2. Memang ada orang yang hidup dengan cara begitu, tetapi lambat atau cepat, akhirnya menemui kebuntuan dan kekecewaan kerana tidak pernah berasa puas. Mahu terus bermain, terus berlakon dan terus berjudi...

Memperjuangkan hidup ini bermakna tiap langkah hidup ini harus dilangkahi dengan gagah. Sesukar mana pun keadaannya, kita harus terus melangkah dengan langkah pemenang. Ada waktunya kita akan bergembira, namun ada waktunya kita harus berjalan menentang arus. Meskipun demikian, orang yang menghidupi hidup dengan cara sedemikian akan sentiasa punya pengharapan dan keyakinan. Dia tidak akan pernah mengenal erti putus asa serta tidak mudah hilang semangat. Baginya hidup ini harus dihayati sepenuhnya.

Kejatuhan dan kebangkitan hanyalah bunga2 dan warna2 kehidupan. Orang yang gagal sebenarnya bukanlah orang yang tidak pernah jatuh, tetapi mereka yang tidak mahu bangun lagi apabila terjatuh. Orang yang menghidupi hidupnya dengan sepenuhnya, pasti akan sentiasa melihat ada sinar di hujung sana. Mereka sentiasa optimis dan bersikap positif. Bukan menganggap sudah memiliki semuanya atau sudah sempurna, tetapi sentiasa berusaha dengan gigih untuk mencapai apa yang dihajatinya.

...kesedihan dan kegembiraan datang silih berganti.. tetapi janganlah biar sedih itu menjadi racun dalam hidup dan gembira itu menyebabkan kita leka..Perjalanan masih jauh...

Tuesday, October 6, 2009

KASIH KU PINJAM WAJAHMU...

SahabaT,piNJAmkaN akU semANGatMu dI kaLA aKu jaLAn BErtaTiH...
MOga DapAt AKu TiBa Ke PeNGhuJunGnYa DenGan KUaT
SAhaBAt,BEriKAn AKu kaSiH saYanGMu MOga AkU tAK raSa tERabAI dI BuMI asiNg Ini..
MunGkiN iNi jaLan YanG aKu PiLih..
tApi toloNGGG...jgn BiarkaN Aku SenDirI,agaR aku TAk JaTuH BerKecaI meLaluI hari-haRI yang terlaLu LambaT daN Sakit Ini..

YA ALLAH.....YA RAHMAN,YA RAHIM......

YA ALLAH..SEmAKin AKu DeKAt Di BuMimu,SEmaKiN aKU DijauHkan DarIpada ORang-oRAng KeSAyanganKu..JiKa InI DUgaaNmU,AkU mOHon KEKuatAN UnTuK menGhadaPinYA.HinanYA AKu,MeNangis dan MengeLUh SeTeLAh KAu PinjaMkaN KeGemBIRAAnkU BerPuLuH_PuLUh TaHuN.MaaFKan AkU Ya AllaH KerANa SeLAlu LEWat MensyukuRI NikMat2Mu...


Innalillah wa innalillahi rajiunnnnn......

Saturday, October 3, 2009

AKu aDaLaH eNGkau daN KiTa....

KoranG..Aku TaK daPaT nak NiLaikan DEngAn NoMBor yaNg aDa kat duNia ni bEtaPa koraNg TerLaLU berHaRGa unTUk AkU KeNang.kaLAu KoRang KaTA KoRAng BOmohKaN aKU UnTuK SaYangkaN koRang,NescaYA Tak aDA Pawang,sensEH aTaU DuKUN LintaH YanG maMpu PUliHkaN inGAtaN aKu UnTuk LuPakan KoranG.....KEnaPa KoraNg sUsaHkan aKu?BuaTkan aKu BeraT haTi Nak TinGGalKan koRanG DaN seNtiaSa HeRet KoRang daLam IngtaN aKu KeMana2..CuBa kaU TanYa MaLaikaT atiD&RaQib beTaPa aKu meNangis macam keNa pukuL MaSa Hari2 teRakhiR aku Kat opiS..Masa aKU tuLiS kad...KoRang inGat KoraNG bEst SanGat Ke BoLeh SekSa aKU camNI?!!MemanG TaK bEsT lansung!!!!BILa aKu Tgk wresTlinG,aKu terinGat dan TerIngiN nak SmackDown peWoz..BiLa aKu pEruT aku MeraGAm..MaSa ni PuLak Aku TErnaMpak MUka Abe LonG yaNg macam 'JasoN KinG' ..
Aku MeRAyu Kat KoRanG..ToLonGLah CAriKan AkU BomOH,PuLIhkaN SeMAnGT aku UnTuK taBahkaN hatI aKU BiLa berjauHan DEnGaN koranG..
siKsa sanGaT dah aku raSa..ApaPuN korang,aKu SEdia MaaFkan DoSa KOrang sEbaB berJaYa MEnyusaHKan haTI akU......~~kOrang,..WaLau caMAna Pun koRAng dengkikaN aku..Aku TakkaN benciKAn Korang..KeraNA koRang BUkan KAWAN...Tapi...S A H A B A T..
KOARANG ADALAH 1 KISAH KLASIK UNTUK AKU KENANG BILA2 DAN DIMANA2...
KA