Saturday, October 23, 2010

I Found You....



video


I would give up everything
Before I'd separate myself from you
After so much suffering
I've finally found a man that's true
I was all by myself for the longest time
So cold inside
And the hurt from the heart it would not subside
I felt like dying
Until you saved my life


*Chorus*
Thank god I found you
I was lost without you
My every wish and every dream
Somehow become reality
You brought the sunlight
Completed in my whole life
I'm overwhelmed with gratitude
Cause baby I'm so thankful
I found you


I would give up everything
There's nothing in this world I wouldn't do
To ensure your happiness
I'll cherish every part of you
Because without you beside me I can't survive
I don't wanna try
If you're keeping me warm each and every night
I'll be alright
Cause I need you in my life


*Chorus*
Thank god I found you
I was lost without you
My every wish and every dream
Somehow become reality
You brought sunlight
Completed in my whole life
I'm overwhelmed with gratitude
Cause baby I'm so thankful I found you...


See I was so desolate
Before you came to me
Looking back I guess it shows
That we were destined to shine
After the rain to appreciate
And care for what we have
And I'd go through it all over again
To be able to feel this way


*Chorus*


- Mariah Carey feat 98 Degrees & Joe -



p/s:Without you, my life wouldn't be complete...



Wednesday, September 29, 2010

Cinta Terindah

Aku pernah dalam kelam nan sepi
aku pernah suram menanti mimpi
aku pernah dalam buntu nan sunyi
aku pernah resah tak bertepi

Namun segala hanya
singgahan hidup

Telah berganti cahaya menyinari
Terpancar ketenangan dari jiwaku
Sejakku insafi kehadiranMu

Dari itu aku terasa
Kedamaian tiada bandingan

Segala kesepian
Berubah warna indah
Suram berganti senyuman

Tikaku mendambakan
sejernih nikmat kasih

kau sembuhkan naluriku
ke muara sejati
meski onak berduri
lukai diri ini

kerana janjiMu
ketempuhi jua

sungguh..
cintaMu suci
abadi selamanya

khabar gembira
mengubah resah kamar hati

semarak langkahku
susuri buana ini
di landasan destinasi
CintaMu

sungguhku mensyukuri
keinsafan ku kecapi

ceritera kedambaan
CINTA SEJATI

makinku mendambakan
makinku merasai
cinta padaMu adalah
CINTA TERINDAH

Tuesday, August 24, 2010

Nothing's Gonna Change My Love For You...

If I had to live my life without you near me
The days would all be empty
The nights would seem so long
With you I see forever oh, so clearly
I might have been in love before
But it never felt this strong

Our dreams are young and we both know
They'll take us where we want to go
Hold me now, touch me now
I don't want to live without you.

Chorus 1
Nothing's gonna change my love for you
You oughta know by now how much I love you
One thing you can be sure of
I'll never ask for more than your love.

Chorus 2
Nothing's gonna change my love for you
You ought to know by now how much I love you
The world may change my whole life through but nothing's gonna change my
love for you.

If the road ahead is not so easy
Our love will lead the way for us like a guiding star
I'll be there for you if you should need me
You don't have to change a thing
I love you just the way you are.

So come with me and share this view
I'll help you see forever too
Hold me now, touch me now
I don't want to live without you...




-George Benson-

Tuesday, July 27, 2010

Sorry....

........

Saturday, July 24, 2010

.....

I hate feeling miserable...
I hate crying...
I hate to be in the situation where I felt helpless...
I hate it... I hate it...
Why she doesn't understand that...
Why???

Wednesday, July 21, 2010

I Stand By You

Oh, why you look so sad?
Tears are in your eyes
Come on and come to me now
Don't be ashamed to cry
Let me see you through
'cause I've seen the dark side too
When the night falls on you
You don't know what to do
Nothing you confess
Could make me love you less

I'll stand by you

I'll stand by you
Won't let nobody hurt you
I'll stand by you

So if you're mad, get mad

Don't hold it all inside
Come on and talk to me now
Hey, what you got to hide?
I get angry too
Well I'm a lot like you
When you're standing at the crossroads
And don't know which path to choose
Let me come along
'cause even if you're wrong

I'll stand by you

I'll stand by you
Won't let nobody hurt you
I'll stand by you
Take me in, into your darkest hour
And I'll never desert you
I'll stand by you

And when...

When the night falls on you, baby
You're feeling all alone
You won't be on your own

I'll stand by you

I'll stand by you
Won't let nobody hurt you

I'll stand by you

Take me in, into your darkest hour
And I'll never desert you
I'll stand by you
I'll stand by you
Won't let nobody hurt you
I'll stand by you
Won't let nobody hurt you
I'll stand by you

-The Pretenders-


p/s: Just for you... My words are true... =)

Tuesday, June 29, 2010

Kerana hati Ini..

Hati
Nah, ambil la benda ni.
Apa ni?
Ini adalah hati. Hati aku.
Hati kau? Hmm.. kenapa kau sudi kasi kat aku?
Sebab kau dah jadik sebahagian dari aku.
Kau lebih dari seorang kawan.
Terima kasih.... ianya bererti. Aku terlalu
menghargainya.
Oh ye ke... tapi maaf.
Untuk apa?
Sebab, hati tu aku tak beri sepenuhnya.
Cuma sebahagian saja...

Maksud kau?
Aku pernah beri hati aku kat orang lain juga.
Dan aku tak pernah beri kesemuanya. Aku
takut aku tiada hati untuk diri aku sendiri.
Mungkin aku takut, hati itu tidak akan dijaga
dengan sebaik-baiknya. Ianya bukan seperti
barangan lain seperti duit, permata dan
sebagainya. Hati ini penuh mistik, ada
keajaiban yang tersendiri.

Mistik? Kelakar bunyinya...
Mungkin kelakar. Tapi itu realitinya.
Ia juga berubah mengikut rentak hidup engkau.
Rentak perasaan orang yang aku beri. Jika dia
betul-betul ikhlas, hati ini akan indah dan bersinar.
Tapi, jika dia mempersia-siakannya, hati ini akan
malap. Mungkin akan terus mati untuknya. Ianya
bukan satu benda yang percuma. Hati ini diberi hanya
kepada insan yang terpilih sahaja. Insan yang istimewa
.
Dan kau adalah salah seorang daripada mereka, kerana
naluri aku terlalu percayakan kau.


Aku insan terpilih?
Ya, kau yang terpilih. Hati ini sering bertukar-tukar
mengikut perasaan orang yang diberikan. Ianya
terlalu sensitif. Tapi ianya cukup kebal dan kental
pada musuh aku. "Musuh", mungkin terlalu kejam untuk
aku memperkatakan perihal mereka ini. Ianya tak
berubah-berubah seperti yang terjadi jika hati ini diberi
pada orang yang istimewa.

Hati aku hanya tinggal sebahagian sahaja. Ada orang
yang tidak pernah memulangkannya, walaupun aku hanya
pinjamkan sekejap. Ada yang pulangkan dengan penuh
kelukaan. Ada yang sudi berikan sebahagiaan hatinya
pula sebagai ganti. Dan jika kau nak tahu, setiap hati
manusia ada nilai yang tersendiri. Setiapnya terlalu
sukar untuk dimengertikan!

Cuma satu saja yang kau tak mengerti. Sekali hati itu
terluka, kadangkala sukar nak mengubatinya
. Ada
kalanya, mengambil masa yang lama untuk itu.
Dan bila tiba sesuatu yang tidak diingini, mungkin
pemilik hati itu akan menyendiri buat seketika...
sehingga hatinya pulih seperti sediakala.
Hati yang diberi ini bukan untuk suka-suka. Ianya
lahir atas satu kepercayaan. Dari situ, wujudlah kasih
sayang. J
ika hilang rasa percaya itu, maka sukarlah untuk
hati itu kembali indah..

Sunday, June 27, 2010

Panduan Menghadapi Kesulitan

Anda selalu bersedih? Tertekan? Tidak gembira? Tidak ceria? Baca dan hayatilah kisah ‘Seorang guru sufi dan anak muridnya‘ di bawah ini. Semoga kisah ini memberikan motivasi dan semangat kepada anda dalam mengharungi segala permasalahan yang menimpa dalam hidup anda.

Seorang guru sufi berbicara dengan anak muridnya yang sedang dirundum kegelisahan. Anak muridnya itu selalu nampak kusut dan tidak ceria. Lantas guru sufi itu bertanya kepada muridnya ;

“Kenapa kau selalu murung, nak? Bukankah banyak hal yang indah2 dan menggembirakan di dunia ini? Ke mana perginya wajahmu yang ceria? Tidahkah kamu seorang yang bersyukur?” sang guru bertanya.

“Syeikh, kebelakangan ini hidup saya penuh rintangan dan masalah. Amat sukar bagi saya untuk tersenyum seperti selalu. Masalah yang menimpa saya bertindan-tindan, lepas satu, satu masalah yang timbul.” jawab sang murid.

Sang guru tersenyum. “Nak, ambilkan segelas air dan dua genggam garam. Bawalah kepadaku. Biar aku cuba tolong kamu menyelesaikan kekusutan hatimu.”

Si murid pun pergi mendapatkan segelas air dan 2 genggam garam seperti yang dikehendaki gurunya, lalu kembali semula kepada gurunya dengan membawa segelas air dan garam sebagaimana yang diminta.

“Sekarang, ambil lah segenggam garam itu, dan masukkan ke segelas air itu,” kata Sang guru, “setelah kamu masukkan garam itu, kacau dan kamu minum airnya.”

Si murid tadi lantas mengikut segala apa yang dikatakan oleh gurunya dengan harapan masalahnya akan selesai. Wajahnya menjadi berkerut sekali menahan kemasinan air garam yang diminumnya.

“Bagaimana rasanya?” tanya Sang Guru.

“Sangat masin, dan perutku jadi mual,” jawab si murid dengan wajah yang masih berkerut.

Sang Guru tersenyum lagi melihat wajah muridnya yang mengerut kemasinan.

“Sekarang kamu ikut aku.” Sang Guru membawa muridnya ke sebuah denai sungai yang berdekatan dengan tempat mereka berbual. “Ambil lah segenggam lagi garam yang kamu ambil tadi, kemudian cuba kamu lemparkan ke dalam denai sungai ini.
Si murid mengikut arahan gurunya dengan patuh, lantas menaburkan baki segenggam garam yang ada masuk ke dalam denai sungai. Rasa masin yang terlekat di mulutnya lantaran minum air garam tadi masih belum hilang. Dia rasa ingin meludahkan rasa masin dari mulutnya itu, tapi tak dapat dilakukannya lantaran rasanya rasa hormatnya pada gurunya. Ia adalah amat tidak sopan meludah di hadapan guru dan mursyid, begitulah fikirannya.

“Baik sekarang, cuba kamu minum air denai sungai ini.” kata Sang Guru sambil mengarahkan muridnya agar mencari batu yang rata di tepi denai untuk menceduk air dari dalamnya.

Si murid menangkupkan kedua belah tapak tangannya, lantas menceduk air denai sungai itu menggunakan kedua belah tangannya itu. Murid itu kemudian meneguk air yang diceduknya dari denai tersebut. Tatkala air denai yang sejuk dan segar mengalir masuk ke kerongkongnya, Sang Guru pun bertanya kepadanya, “Bagaimanakah rasanya?”

“Amat sejuk dan segar sekali, yaa syeikh” kata si murid sambil mengelap bibirnya dengan belakang tangannya.

Memanglah sejuk dan segar, denai sungai ini berasal dari aliran sumber air dari atas kawasan gunung. Dan airnya mengalir menjadi sungai kecil di bawah. Maka sudah pasti, air denai itu begitu segar dan dapat menghilangkan rasa masin yang melekat di mulut murid itu.

“Adakah kamu dapat rasa masin garam yang kamu taburkan tadi?”

“Eh ha’ah la, tidak rasa masin langsung,” kata si murid sambil mengambil air dan cuba merasinya sekali lagi. Sang Guru hanya tersenyum memperhatikan gelagat anak muridnya itu.

“Nak,” kata Sang Guru setelah beberapa ketika. “Segala masalah dalam hidup itu seperti segenggam garam. Tidak kurang dan tidak lebih. Hanya segenggam garam. Banyaknya masalah dan penderitaan yang harus kamu alami sepanjang kehidupanmu itu sudah dikadarkan oleh Allah, sesuai untuk dirimu. Jumlahnya tetap, segitu-segitu saja, tidak kurang dan tidak lebih. Setiap manusia yang lahir ke dunia ini sudah ditetapkan ujian dan dugaan yang sedemikian. Tidak ada seorang pun manusia, walaupun dia seorang Nabi, yang bebas dari ujian penderitaan dan masalah.”

Si murid terdiam, termanggu mendengar kata-kata gurunya.

“Tapi wahai anakku, rasa ‘masin’ dari penderitaan yang dialami itu adalah sangat tergantung dari besar mana hati atau qolbu yang menampungnya. Jadi anakku, untuk tidak merasa derita dan bermurung durja, janganlah kecilkan hati dan jiwamu jadi seperti segelas air itu. Sebaliknya besarkan hati dan jiwamu menjadi seperti denai sungai yang mengalir.”

Tamat cerita.

Pengajaran : Tidak guna kita terlalu bimbang dan khuatir tentang masa depan yang belum kita ketahui. Sebaliknya adalah lebih baik kita menumpukan perhatian kita kepada apa yang berlaku ketika ini. Hadapilah segala dugaan dan rintangan dengan tabah dan tenang. Dunia ini dunia ujian. Allah hanya mahu melihat sejauh mana hambaNya dapat taat segala perintahNya dalam apa jua keadaan dan situasi.

REDHA & SABAR lah dalam menghadapi sebarang rintangan! Selamat berjuang!


p/s:motivasi untuk diri aku sendiri.huhu

Tuesday, June 22, 2010

Road To Nowhere - Ozzy Osbourne

I was looking back on my life
And all the things I've done to me
I'm still looking for the answers
I'm still searching for the key

Chorus:

The wreckage of my past keeps haunting me
It just won't leave me alone
I still find it all a mystery
Could it be a dream?

The road to nowhere leads to me


Through all the happiness and sorrow

I guess I'd do it all again
Live for today and not tomorrow
It's still the road that never ends

Chorus


The road to nowhere leads to me


Ah ah

The road to nowhere's gonna pass me by
Ah ah
I hope we never have to say goodbye
I never want to live without you

Chorus


The road to nowhere leads to me

The road to nowhere leads to me
The road to nowhere leads to me
The road to nowhere leads to me
The road to nowhere leads to me
The road to nowhere leads to me
The road to nowhere leads to me

Wednesday, June 16, 2010

Who Will I Run To?

You were the one
Who I could tell my deepest fears
And you were the one
Who always wiped away my tears

When he hurt me you were my prince
Sent straight from above
Like a fool I never saw
You were falling in love

So now I've lost everything
Cause now you say
You're gone forever more
So who will I

***
Who will I run to
Who will I turn to
Now that you left me behind
Who will dry my tears
When I cry
Who will I run to
And who will I turn to
Now that you're not here
In my life

You were the one
I took for granted all those years
And you were the one
I should've known
It was so clear

How could I be so blind
Not to see what's before my eyes
I'll get you back here with me
If it takes the rest of my life

'Cause I would give anything
'Cause I want you back forever more

Repeat ***

I will gladly journey
Across the deep blue sea
If I could know
That I would have here with me
I realize that I was blind
But now I finally see
I need you back here in my life
Oh baby can it be

Repeat ***

Who will be there for me
Who's gonna rescue me
Who's gonna share my dreams
Who's gonna mend this broken heart...

Kiley Dean


Mersing, 4.30pm

Friday, May 14, 2010

For The Rest Of My Life

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I
I`ll be there for you

I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I
I`ll be there for you

I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I
I`ll be there for you

I know that deep in my heart

Artist: Maher Zain



p/s:Another song that touched my heart. Tq Zatul!! =)

Saturday, April 17, 2010

Prendz Porever




p/s: Dear beloved Yan Yan... Please be strong and you're always in our mind. When you think you're not strong enough to move forward, remember that we will always love you and support you no matter what. Chayok3! Don't give up kay? Miss you like crazy... (Pewoz & Abelong)

Tuesday, March 30, 2010

Rindu PadaMu

Rindu PadaMu
Tiada sehari yg berlalu
Tanpa ku mengingatiMu
Rindu padaMu
Sentiasa mendambakan
Kasih dan sayangMu

Semalam aku bermimpi
Di dalam hujan ku berlari
Berlari, mencari, memanggil-manggil namaMu
NamaMu yang sempurna

Ku harap dan ku berdoa
Semoga dapat bersua denganMu

Tiada kata yang dapat ku gambarkan
Perasaan yang ku alami
Cinta ku ini
Tiada berbelah bagi
Cinta yang suci dan abadi

Apakah aku diterima
Atau Kau kan membiarkan saja
Kerana berdosa
Jangan biar ku terhina
Ku merayu padaMu

Tiada kata yang dapat ku gambarkan
Perasaan yang ku alami
Cinta ku ini
Tiada berbelah bagi
Cinta yang suci dan abadi

Tiada kata yang dapat ku gambarkan
Perasaan yang ku alami
Cinta ku ini
Tiada berbelah bagi
Cinta yang suci dan abadi

Apa Saje..

sangat letih untuk menjadi apa saja..
sangat lesu bila orang asyik mempesoalkan kenapa..
kenapa lihat dengan mata..?
kenapa tak rasa dengan hati?..
aku kadang2 lemah kerana terlalu berusaha menjadi gagah..
dan bila aku lemah,aku amat nampak keji..
nampak mencaci...

aku juga perlu pmantauan,..hati aku perlukan rehabilitasi kdg2.
celaru yang memandang...tapi tau kah runsing yang menyandang?
kalau takde sape yang benar,..
mungkin keadaan yang buat aku fikir
salah...

aku terpengaruh dengan emosi kerana keadaan yang tak menentu.
kalau tak boleh membantu,cukup sekadar memahami..
atau tanggungjawab kamu cuma menyayangi aku...
takperlu fahami aku...
aku tak perlukan provokasi..

aku mahu jadi naif..
tak siapa mahu fikir susah...
tapi tak mudah untuk buat semua
perkara jadi senangkan?





..written by YanYan copied by LiLkinpak..

Tuesday, February 23, 2010

Boys Over Flowers & Taeyong

Friday, February 19, 2010

Trial MV

video

Abelong, first video yang aku buat. Okay tak? Sila tonton dan beri komen anda. =P

Thursday, February 18, 2010

Apa tajuk yang sesuai erk....

Mereka yang tidak menyukainya menyebutnya tanggung jawab, Mereka yang bermain dengannya, menyebutnya sebuah permainan, Mereka yang tidak memilikinya, menyebutnya sebuah impian, Mereka yang mencintai, menyebutnya takdir.

Tuhan yang mengetahui yang terbaik, akan memberi kesulitan untuk menguji kita adakalanya Ia pun melukakan hati kita, supaya hikmat-Nya bisa tertanam sedalam-dalamnya. Jika kita kehilangan cinta, maka pasti ada alasan sebaliknya. Alasan yang begitu sulit untuk dimengerti, namun kita tetap harus percaya bahwa ketika Ia mengambil sesuatu, Ia telah sediakan sesuatu yang lebih baik.

Mengapa menunggu? Karena walaupun kita ingin mengambil keputusan, kita tidak ingin tergesa-gesa. Karena walaupun kita ingin cepat-cepat, kita tidak ingin sembarangan. Karena walaupun kita ingin segera menemukan orang yang kita cintai, kita tidak ingin kehilangan jati diri kita dalam proses pencarian itu. Jika ingin berlari, belajarlah berjalan duhulu, Jika ingin berenang, belajarlah mengapung dahulu, Jika ingin dicintai, belajarlah mencintai dahulu. Pada akhirnya, lebih baik menunggu orang yang kita inginkan, membuat pertimbangan memilih apa yang ada. Tetap lebih baik menunggu orang yang kita cintai, memuaskan diri dengan apa yang ada. Tetap lebih baik menunggu orang yang tepat, Karena hidup ini terlampau singkat untuk dilewatkan bersama pilihan yang salah, karena menunggu mempunyai tujuan yang mulia dan misterius.

Perlu kau ketahui bahwa Bunga tidak mekar dalam waktu semalam, Kota Rom tidak dibangunkan dalam sehari, Kehidupan didalam rahim juga mengambil masa selama sembilan bulan, Cinta yang agung terus bertumbuh selama kehidupan. Kebanyakan hal yang indah dalam hidup memerlukan waktu yang lama, Dan penantian kita tidaklah sia-sia. Walaupun menunggu memerlukan ketabahan iman, keberanian, dan pengharapan -penantian menjanjikan satu hal yang tidak dapat seorangpun bayangkan. Pada akhirnya. Tuhan dalam segala hikmat-Nya, meminta kita menunggu, karena alasan yang penting.HANYA DIA YANG MENGETAHUI..

Lawak Pecah Peruttt.




layan la nak kata lawak pun boleh...

Sunday, February 14, 2010

Happy Birthday To Abelong

video



Happy Birthday to you and may all you wish come true...


p/s:Yan,footage of birthday Abelong untuk tatapan ko....

Friday, February 12, 2010

video

Yan,

Aku buat video ni khas buat kau. At least kalau boleh mengurangkan rasa rindu ko pada Malaysia. We miss you a lot too! Hope you will come back home soon. Love you my fwenz!

Friday, February 5, 2010

Fun Day @ Sunway Pyramid

Nothing much to say except have great time that day with Abelong, Zali, Orix, Shahril, Renato, Fuad and Suri. Shahril keje malam tu tapi dengan sportingnya ikut kiteorang pergi berlibur. Tak sompek nak pi Sungei Wang Plaza memandangkan ade minah tu terlewat bangun tido. Siapla kene "fire" dengan aku dan yang lain2. Dapatla pi lunch dengan main bowling je. Tempat makan yang Zali bawak tu memang best. Beraneka makanan buffet. Kalau jenis perut sebesar tong leh la makan situ. Memang berbaloi! Huhu! After that, bowling time!!! (Itu pun ade minah tu sempat pi shopping jap, sedangkan dah berkobar2 nak main bowling ni).





Masa main bowling memang lawak giler la. Macam - macam aksi boleh dilihat. (Tengokla gaya abelong baling bola). Sakit perut melayan ketawa yang tak sudah2. Budak2 baru tu jangan main2! Kaki bowling agaknya, terrer gile! Kalah yang senior2 ni. Sayang tak dapat enjoi lama2. Masa tak mengizinkan. Tapi dengar kata Abelong, Zali, Orix and Shahril nak main bowling lagi ahad ni kat Midvalley. Mainla korang sepuas2 hati. Aku kene keje, tak dapat nak join. Hope we can always have fun together in the future ye kengkawan!



P/s: Wish you were here yan2. Miss you like crazy. Remember the times we go out together?? Lotsa fun!

Message To Yan Yan




Yan,


Akhirnya tertunai hasrat aku dan kau untuk melihat motor abelong kembali sempurna. Kiteorang dah pasang side mirror dan Abelong telah pun berjaya renew road tax dia. Pasni takdela risau dia balik umah kene tahan polis. Alhamdulillah, selamat sudah Abelong kite. Huhu! Abelong, ko jangan terasa hati plak dengan kiteorang. Kiteorang cuma risaukan ko dan mahu ko selamat perjalanan pergi dan balik. Ingatkan beberapa peristiwa yang telah berlaku pada ko pada bulan lepas. Ingat kan? Kan? Kan??? One way to give back what you've done for us. =)




Friday, January 22, 2010

Have fun...

I have fun today... Release my tension a little bit. Thanks guys...